[ Face Yourself ]

Hello peeps, Avie here. Just an ordinary girl who wants to share her 2cents and rant about stuff that only can be written, well have fun guys and do follow me. Btw, hit me up at the chatbox below yeayy. Thank you for coming to my ted talk xoxo

Saturday 28 February 2015

Desire




Assalamualaikum kawannn . 


Holla , today is the last day in February and and there are 2 more days to receive our own SPM result . Haihh cuak tak cuak ? of course laa cuak wahai kawann . dah laa orang kata result ni penentu masa depan . tapi tak laa sangat . selagi masih ada desire nak study nak kerja nak move on , selagi tuh masih ada peluang tuk digapai . cewahh . well , memang laa result spm ni penting , sebab nak sambung study kat mana pun based on result . kalau yang kaya tu , no hal laa . as long parents boleh tolong , dorang akan cari yang terbaik , supaya anak2 dorang ni well-educated . but for those yang daripada keluarga simple , sederhana or kurang dari segi kewangan ni , itu laa yang kena push diri supaya tak menyusahkan mak bapak kan . and aku tergolong dalam family yang sederhana . memandangkan aku ni anak bongsu , memang dorang focus kat aku la . but still , aku tetap rasa bersalah if my result bukan macam apa yang orang cemerlang gemilang terbilang boleh dapat kan . naudzubillah laa . 


As we know , rezeki Allah tuh luas . Allah Maha Kaya , so theres no worries laa kalu kali ni tiada rezeki , sebab selagi kita berdoa and terus berdoa , selagi tu laa Allah akan bagi rezekiNya , cuma tunggu masa yang tepat . okay guys ? aku ni tak laa pandai sangat dalam bab2 ni , tapi daripada apa yang aku belajar selama ni , memang macam tu la . tak payah nak duduk kat sekolah agama pun tau kalau basic ni kan . sekolah biasa pun ada ajar , join usrah pun ada , tazkirah or ayat2 kat social media pun ada laa . so , kat mana2 pun boleh timba ilmu ni . apa2 pun , restu mak bapak tu yang kita perlukan . even if dorang marah dapat result yang macam bukan diinginkan , maybe sebab dorang terkilan or something else . hmmm i dont know apa yang parents kita rasa . susah nak faham hati orang tua tau , yang aku tau , dorang cepat terasa hati laa , so thats why jangan nak kuang haja kat mak bapa korang k . ni pun pesanan tuk aku sendiri .


Result ? selama aku ambil upsr and pmr , aku tak pernah nak kesah pun pasal result . aku belajar pun acah2 jeh , main tuh tak payah cakap laa . suka sangat main , sampai pelajaran terabai . ish ish ish . sampai laa aku naik upper form , aku still kuat main and seriously malas nak belajar . sebab masa tu aku cepat give up , cpat boring . hmmm * jangan ikut negative attitude aku ni tau . but bila fikir result spm , haihhh macam nak meletop jeh hati ni , kuat sangat dup dap dup dap tu . well , maybe sebab semua sibuk nak buat countdown , tanya nak sambung mana la , nak buat apa laa and confirm lepas dapat result , mula la tuh gatal mulut nak tanya result kawan . lagi best bila eager pasal result musuh . hahaha no laa , i meant saingan or idol or crush segala bagai . besarnya impak result kali ni , boleh buat orang makin low self-esteem seriously , nanti tak pasal2 kawan2 nak buat joke pun , mula laa hati tuh terasa or humble tak tentu pasal . well , dah laa confidence aku makin merudum jatuh ke lubang besar , hahahahaha tambah lagi pasal result ni , memang terkubur laa dalam lubang tuhselamanya . 


Nak meluah kat kawan2 pun , major of my bestfriend ni otak genius , so malu laa nak meluah . meluah kat orang lain , nanti orang kata aku ni humble la apa la . hello , result yang lepas tu tak boleh define la apa akan jadi masa depan okayy ? and ini laa masalah aku , aku jadikan form 4 tuh as full honeymoon aku and f5 tuh medium aku nak start lari then pecut . then bila jatuh , susah sangat nak up semula . seee, how mindset can affect our attitude . nak kata malas , masa f4 tu memang sangat malas la . but naik f5 , ada laa juga rajin tu terselit . hmmm bagi aku , banyak sangat kelemahan kekurangan kesilapan aku selama 2 tahun terakhir ni . sedih sangat bila ingat tu , tapi happy sebab jumpa kawan baru and buat kenangan kat sekolah tu . apa2 pun yang jadi dengan result aku ni , aku dah buat plan habis baik camna nak handle feeling aku and aku dah ada plan for any possibilities . bukan la nak kata apa , tapi memang aku set mind lepas habis spm tu asyik negative . hurmm , i hope the truth will reveal how much im wrong for my thoughts . 


So far , share bout this jeh la , nak share apa lagi kan , but maybe dalam dua hari lagi memang aku akan rajin post tuk share feeling aku . kalu aku buat entry lepas result keluar and tak happy macam ni , aku harap korang faham yang aku dah jatuh terjunam dari angan2 aku . hukhuk . 






13121 - Wish You Were Here - 032112
- A Fake :) Can Hide A Million T_T - ASSALAMUALAIKUM ~! (:

No comments: