[ Face Yourself ]

Hello peeps, Avie here. Just an ordinary girl who wants to share her 2cents and rant about stuff that only can be written, well have fun guys and do follow me. Btw, hit me up at the chatbox below yeayy. Thank you for coming to my ted talk xoxo

Friday 27 February 2015

Pluviophile




Assalamualaikum fellas .

" dont let little stupid things break your happiness "

And i just did it . well , it happened just in time . tapi aku dah dapat settle kan benda tuh sebab aku tau masih ada yang sayang aku and jaga aku . and most important aku masih ada ALLAH yang always jaga aku no matter what . Allah memang bagi ujian ni kat aku sebab Allah tau aku mampu tahan sakit ni dan supaya aku makin kuat . menangis ? perkara tu cukup sinonim dalam hidup aku . aku cepat menangis bila aku pendam sorang2 dan bila aku tak tahan . aku bukan laa gadis biasa yang kuat bertahan dengan masalah yang melanda dan bukan jenis fight for it . aku cepat give up , tu la aku kerap menangis especially bila aku duduk sorang2 . sebab tu laa aku kena teruskan bercakap and bergaul dengan ramai orang . supaya aku tak overthink . i guess most of us yang tend to overthink bila berseorangan . adakalanya overthink to bagus but sometimes not . ngee . orang yang rapat dengan aku akan cepat perasan bila aku moody and i love having them in my life . aku tak salahkan pun siapa2 yang tak faham dengan attitude or kerenah or telatah aku or joke aku sebab aku masih ada orang yang tau semua pasal aku . having such a great friends and family really give me a life .


" never regret anything because at one time it was exactly what you wanted "

Penyesalan ? memang banyak yang aku kesalkan selama aku bernafas di bumi ini . semua yang membentuk jadi aku yang sekarang . the decision that i made before . semuanya  adalah pilihan dan as human memang kena memilih . betul atau salah , risiko atau tidak , based on perkara tu la . kalu betul , senang la sikit hidup kita , but kalu salah , what happen ? " wrong decision leads us to the right path " selagi kita tau mana yang perlu diperbaiki , no hal la . just believe in yourself . hidup ni tak semestinya happy dan betul , kalu tak boring la hidup ni . sebab sometimes apa yang salah tu buat diri kita lebih matang dan maju . am i right ? and aku tau yang aku dah buat banyak pilihan yang salah , sangat salah sehingga aku pun tak mampu nak betulkan . perasaan tu bukan semua orang faham selagi tak tau cerita betul daripada aku . dan penyesalan aku yang terbaru ni bila menerima seseorang tuk hadir dalam hidup aku yang selama ni aku tak sangka akan jadi teman istimewa ku . tapi dyea melepaskan aku dengan sebab yang munasabah dan to be honest aku salute kat dyea sebab sanggup ambil langkah besar ni . sebab lain aku tak tau and aku tak nak tanya pun  bia aku sedar benda tu mungkin lebih menyakitkan aku . takpa , aku tau ada sebab Allah hadirkan dyea sekejap untuk bahagiakan aku . aku tak tau apa akan jadi di masa hadapan tapi aku hanya berharap pada sesuatu yang lebih baik daripada semua ini .


" forget how much it hurts and try again "

Bout what ? everything babe . relationship bond , keluarga , study , kerja and so on . why ? sebab semuanya dari diri kita . relay , kalau kita tak dapat nak defend hubungan kita dengan orang lain , maka terputus laa hubungan atau ' gantung ' . kan ? memang benda tu sakit bila jadi kat kita , tapi bila kita try tuk recover hubungan kita dengan mereka , you will get an appreciation from them . tapi jangan la mengharap macam tu pula . family ? kalau macam aku , memang ada banyak masalah and aku ni actually anak bongsu but dilayan macam anak tunggal . manja tapi semua beban di bahu aku . sakit , pedih , lelah tu semua aku pendam dan aku luah kat orang lain except my family . sebab aku tak nak kusutkan fikiran dorang dengan small matter ni , cukup2 laa dengan masalah aku selama ni . hmmm study ? itu yang most challenging for me . try , try and try . well , aku dah cakap kan yang aku ni cepat give up and seriously , spirit aku nak belajar kadang timbul kadang tenggelam and kalu cakap pasal try again bout study ni , aku dah fail . sebab memang aku totally give up . but alhamdulillah Allah dah hantar orang2 yang baik kat aku sebab tak nak aku give up kat rezekiNya yang luas kat muka bumi ni . but sekarang dengan new resolution aku tu , aku dah tekad aku tak boleh nak give up apa lagi . sebab Allah pun tak suka hambaNya yang give up sedangkan Allah sendiri tak pernah give up nak jaga makhluk2 semua ni .





Maaflah kalau ada yang terasa dengan entry kali ni , ni semua memang random and aku kaitkan dengan hidup aku . sorry a lot sebab aku pun tak tau juga siapa yang nak baca blog aku ni . btw , thanks for those who reading this entry .

13121 - Wish You Were Here - 032112
- A Fake :) Can Hide A Million T_T - ASSALAMUALAIKUM ~! (:

No comments: