[ Face Yourself ]

Hello peeps, Avie here. Just an ordinary girl who wants to share her 2cents and rant about stuff that only can be written, well have fun guys and do follow me. Btw, hit me up at the chatbox below yeayy. Thank you for coming to my ted talk xoxo

Wednesday 4 March 2015

0303




Assalamualaikum (: hai semuaaa


So 0303 suda berlalu , meninggalkan 1014 dengan result masing2 . ada yang happy , ada yang sedih . expect the unexpected . hurt for me to write this time but as aku cakap dalam two previous entry , kita kena bersyukur dengan apa yang kita dapat . result tuh menandakan taraf effort kita and kebergantungan kita kepada Allah . result aku ? boleh la , dorang cakap bukan senang juga mau dapat result macam tu . tapi sampai sekarang hati aku masih belum dapat terima hakikat . mulut cakap yea , hati cakap tidak , mata kata nangis . akhirnya , satu hari satu malam penuh dengan tangisan yang bercampur-baur . chaitss . serious aku penat dengan semua ni , aku dikelilingi kawan2 yang dapat result excellent . penatnya senyum bila hati ni menangis pilu . mungkin sebab result exam besar before this aku dapat straight buatkan aku mengharap kejayaan setinggi langit bila usaha cuma setinggi aku . hahaha . 


Malam sebelum tu aku stay up sebab nak buat kad then bagi kat guru2 , tapi tak siap and aku decide nak bagi lain kali . aku tidur for about 4 hours but ada orang tuh tidur tak sampai sejam pun . nervous la katakan , alih2 dapat straight A juga . cisss . lepas tu ikut bapa aku pegi office then heading to smkakk . sampai sana , i dont know nak cari siapa . malu sebab masa tu aku dah la sorang2 , siap pakai baju form lagi . orang nampak pun boleh detect . sempat juga jumpa adik2 junior and dengar luahan dorang pasal life di hostel tu . so pity kat dorang and aku bersyukur sebab aku dah keluar dari tempat tu . hahaha . then kawan2 datang and kami stay2 kat surau meanwhile bapa aku dah ambil result aku , shocked bruh . serious , speechless bila nampak result , know why ? sebab aku sebenarnya expect result aku lebih teruk than apa yang aku dapat . lepas habih jeh paper spm , memang otak aku penuh dengan mindset yang negative . all the time negative . huahuahuaaa . kalau korang tau cara aku belajar selama spm tu , memang tak terkata la . hahaha . thanks to my dad sebab still proud of me , still bagi harapan sama aku . ngeeee 


Thanks tuk my friends yang buat aku happy and lupa kejap dengan result aku bila dorang buat aku ketawa . lama tak jumpa kawan2 and confirm la rindu . aku just mampu peluk siapa2 , sebab aku dah penat berceloteh and penat nak senyum kat camera . hahaha . macam2 cerita di share , semua taknak terlepas bercerita , selfie mesti ada , but aku tak tau la kenapa susah sangat aku nak bergambar kat fon aku masa tu , maybe sebab memang aku dah jarang selfie ni . tak tau nak tunjuk kat siapa . cewahh . semua datang except dayini aqilah . congrats tuk haziqah sebab dapat 10A , rosilah and dayini 7A , nora 6A , epai khai and aku 5A . mau bergambar magseven tapi dayini tiada , huhu so kitorang berlim sahaja . ohh dayini , tau ka betapa rindu kami kat kau yang nun jauh di sana . tak tau lagi bila dapat jumpa si ketam tu . hehehe . guru2 ada buat majlis simple tuk kitorang tuk celebrate yang top result , so yang naik pentas si izzati , ummu , haziqah , rosilah , najihah , aliza dan dayini tapi dayini kat melaka . ngeee . congrats kamu-kamuuu . izzati dapat 10A 1B . 9A+ 1A and 1B+ . wuuuu got number 7 dalam sabah . congrats jatii . your mom mesti bangga and of course almarhum bapa kau bangga (: keep it up jatii . hehehe . jeles ? mesti la , siapa yang taknak result cantik and A yang bersusun  kat slip kan . dah rezeki setiap orang lain2 kan . manatau rezeki aku kat U nanti . who knows kan . 



result yang ermm ermm , define it by yourself

muka2 yang naik atas pentas . dayini jeh naik dari melaka . ngeee hehehe

najihah , aliza , ummu , izzati , haziqah , rosilah , dayini * tak de dalam gambar hehehe

magseven ft mama epai and mama ziqa . weeeeee



nampak sangat awkward bila lama sudah tidak berjumpa and berselfie sama2 .
rindu nya dengan semua kawan but most kat dorang la
nora join plkn and dayini pindah pergi melaka
apa2 pun , congrats tuk kamu and honestly rindu hang up sama2 . 
  
me ft izzati . congrats zati  , and keep it up

me ft epai . tinggi sangat agaknya aku ni hahaha kidding jeh paii

me ft khai . specky gengg . biasanya kitorang buka spec kalu nak bergambar but not this time hehe 

me ft rosilah . alhamdulillah , ustazah pilihan hehe

me ft ziqa . aku tak  tau la budak ni guna otak apa . haha main2 jeh k 

My dad nak balik office , so aku tumpang sekaki minta hantar pergi smesh . sorry guys yang aku tak sempat jumpa or tegur . guru2 pun aku tak sepmat nak jumpa . huahuahua . ngeee . nak jumpa budak harapan yng sorang lagi tu , tirahh la . and turun jeh aku kat bumi smesh , dyea datang dengan slip then bila aku pegang and lihat dengan mata kepala aku sendiri " omg , whattt ?? " , waaaaaaaaaaaaa we're hugging and seriously , im proud of her . she got straight A for spm . congratulation babe . dyea call parents dyea and aku call kawan2 aku kat smkakk and share the precious moment . and guess what , aku yang menangis bila pegang tu slip , maybe sebab perasaan yang bercampur so aku taktau apa reason utama aku menangis masa tu . but kesian la kat dyea sebab tak dapat join bergambar sekali dengan budak2 straight A lain . rasa bersalah la pula sebab lama2 kat luar . * sorry weyh , kesian kau tak join sekali , kalau tak maybe muka kau sekali terpampang kat news or buletin kat sekolah tu kan . aku yang sebak tau kat sini . jeles la sebab kau dapat kalahkan aku . anyway aku tetap happy tuk kau . 

waaaaaaa ! kali ni dyea lagi yang naik pentas . jealous much but nothing yang aku boleh buat 
hanya mampu mendoakan kebahagian si tirah ni . 

Thanks mesyi sebab tumpangkan kami 3 ekor ni naik kereta besar your dad . hehehe , salah parking takpa , asal jumpa mall dyea okay la . hehehe . pusing2 satu oceanus nak cari makan , sampai nak jejak kaki kat cp sebab nak makan kfc . ngeee . then your parents pulak nak spend kitorang . " aaaaaaaaaaaaa " , melebih kan reaction aku ? haha well , siapa la tak terkejut kalau orang nak spend makan kat tempat mahal , serious aku terkejut . and your mom memang sporting macam tu ehh ? siap offer jadi photographer lagi , aku yang malu nak pose lebih2 , sopan gila aku dalam gambar . ngeee , maybe itu the first and the last aku makan kat nandos * tu dah kali ketiga aku sebut ayat tu . hehehe . dating dengan korang tiga * tirah , mesyi and liyana seriously buat aku lupa kat result aku , even masa tu ada antara kita yang dapat straight . gilaa tak jeles , hehe . and kemarin la juga aku reveal masa silam aku kat korang dua , tak payah nak bising2 sebar kat luar pula . hahaha . and sorry guys , gaya aku kemarin seriously tak sopan kan , siap bersila atas kerusi , ketawa kuat2 , makan guna tangan . haha hell yeahh , customers always right mhaaa . hehe . thanks again for yesterday . next time kita date aku pula spend icecream , okay ? aku tau korang tak sabar nak lahap icecream tu . hahaha


ayu tak kami ? awlololo credit to umi mesyi sebab offer jadi photographer 

macam cantik jeh , macam comel jeh awwww

macam sedap jeh , macam lazat jeh hehehe mesyi order

ayam peri2 extra hot with spicy rice and chips *liyana and aku yang order 

my mini photo booth . cantik apa . hehehe
extra hot - liyana and aku
mild - mesyi and tirah

Sampai jeh kat kantin , aku masuk bilik and menangis . penat cover depan kawan2 . penat menahan rasa hati yang membuak2 nak keluarkan semua . and masa tu la datang perangai cengeng + manja aku . my mom peluk aku and pujuk aku macam pujuk budak2 yang tak dapat makan candy , tapi apa yang my mom cakap masa tu memang masuk telinga kanan keluar telinga kiri . sorry ibu . my dad pun still bangga dengan aku sebab dyea yakin yang aku mampu buat better dalam uni life . my uncle pula tak habis2 call aku nak tau result aku and cousins aku , sempat juga singgah tempat kitorang and pinjam slip aku sebab nak minta pampasan kat boss dyea . hahaha . ada rezeki , dapat duit la , kalau tiada , no hal la . my dad pula mau bagi hadiah , but for me , its toooooo early , aku tak tau aku nak apa sebab aku dah ada phone , laptop , broadband , astro , makanan minuman , still boleh jalan lepak2 kat oneb , suria , cp , so i dont think aku perlukan apa2 lagi . tapi tipu la aku kalau aku tak nak hadiah kan , keinginan tu still ada okay . hehe biar la masa yang menentukan . 




Apa2 pun , aku dah penat dengan hal kemarin and kalau boleh jangan tanya2 aku lagi pasal result ni . now kena focus on applying stuff . haihh , bab2 ni laa yang aku lemah and aku mengharapkan PA aku yang tolong aku tuk isi semua borang or what scholarship yang patut diisi . manatau sangkut nama aku dalam tu . hehehe . doakan semuanya berjalan lancar okay (:

13121 - Wish You Were Here - 032112
- A Fake :) Can Hide A Million T_T - ASSALAMUALAIKUM ~! (:

No comments: