[ Face Yourself ]

Hello peeps, Avie here. Just an ordinary girl who wants to share her 2cents and rant about stuff that only can be written, well have fun guys and do follow me. Btw, hit me up at the chatbox below yeayy. Thank you for coming to my ted talk xoxo

Tuesday 17 March 2015

Hypophrenia






Assalamualaikum (:



Minggu ni terasa lama bagi aku. My dad pergi outstation, my bestie pergi vacation, me and my mom only kat kedai ni and my uncle dengan anak bini dyea datang dari malang surabaya and stay kat rumah kami kat tuaran. Aku pun tak tau la kenapa dengan diri aku sekarang. Aku rasa aku banyak berubah since tarikh keramat yang jadi igauan, mimpi ngeri, adrenaline rush on 0303 tu. Maybe sebab result aku yang tak gempak this time and sebab aku menyesal dengan hidup aku. Aku sedar aku lebih banyak diam, lebih sensitive, lebih panas baran and terutama sekali lebih ego. Yupp , EGO yang pernah menghancurkan hidup aku suatu masa dulu. Tak semua orang sedar benda ni even aku sendiri pun tak sedar. But bila aku flashback hidup aku since that day, aku sedar benda tu. 




Aku buat banyak salah. Kat ramai orang. Dengan macam2 kesalahan. But aku tak tau macam mana nak confess benda ni. Aku nak minta maaf kat semua orang yang try nak contact aku but aku buat angin jeh. Sebab till now sebenarnya im not in mood to talk or chat with others. SERIOUSLY. But sorry for those yang aku layan tapi dengan layanan 1 bintang. Im so sorry guys. Aku memang dah malas nak contact siapa2 lagi dah. Even siblings aku sendiri pun aku malas. Dengan parents aku pun aku jarang gurau dah, only bila mulut aku nak buka, baru bising sikit. I just spend my time dengan budak sorang tu, bukan apa. Sebab dyea kenal aku lebih daripada aku kenal diri aku. Bukan lah aku nak kata yang orang lain tak faham aku, but in 7 billions people in the world, bukan semua aku boleh count on. Bukan aku nak bandingkan korang just aku rasa lebih selesa dengan dyea. It's just pleaseeee, aku mohon jangan terasa dengan aku. Aku tau aku pilih kasih tapi hmmmh. Sorry guys. 




Manja? Sensitive? Annoying? Yuppp, itu la aku. Aku mengaku aku macam tu disebabkan masa lalu and present life ni. Aku anak bongsu yang aku sendiri tak sedar aku manja dengan parents aku. Eventho kononnya anak bongsu akan dapat semua apa yang diorang nak, but aku tak macam tu. Aku pun struggle dalam hidup ni nak kena save money nak beli itu ini sendiri. Aku nak beli pun kadang2 fikir masak2 sebab aku tau one day nanti parents aku akan pinjam duit aku sebab nak bayar ini, nak bayar itu. Aku tau aku boros sebelum ni but aku sedang belajar nak save money nak kawal nafsu daripada shopping, sebab mata aku ni tak boleh nampak benda cantik or PARIS. Sensitive memang gaya aku dari dulu lagi, and ada yang aku seriously tak suka bila orang start tegur macam ni macam tu, but aku still smiling sebab nak cover depan diorang. Tapi dalam hati, pedihnya hati aku. Annoying sebab aku ni suka sangat bagi arahan kat orang nak ini nak itu, tapi aku yang masi ada tulang empat kerat ni liat sangat nak buat semua tu. And bila orang wassap aku but aku layan macam nak tak nak jeh. Bagi sesiapa yang dah kena tu, aku nak minta maaaf sekali lagi dah lukakan hati korang. 




Bagi orang yang tak kenal aku, or kenal gitu2 jeh dengan aku, aku sedar muka aku menimbulkan rasa tidak puas hati. Oh pleaseeee, aku tak senyum tak semestinya aku sedih. Mata aku merah tak semestinya aku menangis. Aku jeling tak semestinya aku benci. Haihh tipikal pemikiran moden la katakan. Aku senyum maybe sebab senyuman aku tak cukup lebar tuk kau lihat. Mata aku merah mungkin sebab aku baru bangun dari tidur and aku jeling maybe sebab aku takut nak face muka kau tu. Haihhh. Aku tau bukan senang nak tafsirkan muka aku ni especially for those yang baru kenal aku and aku tak salahkan diorang pun bila benda macam ni jadi. Dah muka aku macam ni, takkan nak salahkan Pencipta pula kan, and aku tau aku kena practise muka aku supaya lebih friendly lagi.



            Tacenda : (n.) things better left unsaid: matters to be passed on in silence          

13121 - Wish You Were Here - 032112
- A Fake :) Can Hide A Million T_T - ASSALAMUALAIKUM ~! (:

No comments: