[ Face Yourself ]

Hello peeps, Avie here. Just an ordinary girl who wants to share her 2cents and rant about stuff that only can be written, well have fun guys and do follow me. Btw, hit me up at the chatbox below yeayy. Thank you for coming to my ted talk xoxo

Saturday 7 March 2015

Maudlin







Assalamualaikum (:


Memang aku suka spend time dengan Mr. Blog sejak aku beli broadband lagi . and memang itu impian yang aku nak selama ni . last week , aku beli broadband ni and aku memang direct buka blog aku . tak sabar2 nak buat new entry and layan blog aku ni . even blog ni simple but aku suka and aku selalu buka eventhough aku tau takde orang yang nak baca or follow . nevermind , sebab aku tak paksa pun siapa2 nak visit blog ni , cukup la kalau ini jadi tempat luahan aku yang bukan semua orang tau . chaitss . sekarang masa nak balas dendam sebab last aku buat entry dengan ala kadar and sekadar nak lepaskan rindu . hehehe . but now , sebelum aku sibuk dengan kehidupan di mana2 ipta , better aku buat entry sesuka hati aku lepas tu biarkan bersawang for a long period . 


Sekarang sudah 7 mac , and hari ke-5 lepas dapat result and baru hari ni aku dapat terima hakikat tu sedikit demi sedikit . selama 4 hari tu la juga aku terus menangis and terus menangis . nampak tak betapa tingginya kecewa tu melebihi tingginya rasa bersyukur ? hmmm , menandakan aku kufur dengan nikmat yang ada , astagfirullah , tak nak aku jadi kufur . tapi betapa beratnya dugaan aku kali ni , atau aku yang terlalu leka dengan nikmat yang aku dapat selama ni . deep down , aku masih ragu2 dengan diri aku and aku actually dah give dengan semua . even aku dikelilingi oleh good vibes , aku tetap rasa fed up dengan diri aku . aku penat layan kerenah aku sendiri . and im wondering macam mana orang layan aku selama ni . aku rindu semangat aku yang dulu . eventhough aku give up aku still mampu gelak ketawa , senyum depan orang and act like nothing happened . but now , aku rasa aku betul2 lemah and aku makin down . 


Dari hari tu sampai la hari ni , i keep blaming myself for everything and wondering what have i done for all this time . memang silap aku sebab aku terlalu manjakan diri aku dengan give up , give up and give up . so thats why aku selalu give up and aku dah biasa dengan perkataan give up . walaupun aku selalu nasihat orang jangan itu jangan ini , in fact aku yang buat semua tu . aku yang lemah sebenarnya . sometimes aku sedar yang aku senyum or aku ketawa tu sekadar lakonan and bertahan for a while . aku tak nak menangis lagi tapi aku tak tahan bila aku still tend to overthink bila aku dengan siapa2 . im sorry for those yang terasa dengan attitude aku sekarang sebab aku masih lagi dalam proses untuk terima hakikat and aku belum okay sangat tuk face kamu semua . aku tak selesa pun bila aku tipu korang hanya sebab aku nak cover perasaan sebenar aku . aku bukan ignore korang tapi aku tak nak korang makan hati dengan gaya aku yang annoying ni .



Day by day , aku makin menjauh dari korang and kalau boleh aku nak hilang dari hidup  korang . aku dah penat sakiti hati korang and aku tak nak korang penat layan kerenah aku and serabutkan otak just for my silly attitude . after all , aku sayang korang and aku sayang semua yang ada dalam hidup aku . aku nak berhenti acting depan korang , so long friends (:






13121 - Wish You Were Here - 032112
- A Fake :) Can Hide A Million T_T - ASSALAMUALAIKUM ~! (:

No comments: